Halkla Ä°liÅŸkiler Kursu (Ä°stanbul ve Ankara)

unvan-mesleki-egitim-halkla-iliskiler-egitimi-sertifikasi-kursu

Günümüz koşullarında halkla ilişkiler faaliyetleri, şirketlerin başarıya ulaşması için
kullandıkları lüks bir araç olmaktan çıkarak bir zorunluluk hâline gelmiştir.

Halkla ilişkiler, dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla yaygınlık kazanmaktadır. Bu
meslekte başarılı olabilmek için önce mesleğinizin anlam, önem ve içeriğini doğru şekilde
çözümlemelisiniz. Bunun için de farklı halkla ilişkiler tanımlarını incelemeli, tarihsel süreç
içinde halkla ilişkilerin nasıl değişip gelişerek günümüzdeki vazgeçilmez bir meslek hâline
geldiğini araştırmalısınız. Sektörde çeşitli şirketlerde yapacağınız örgütlenme analizleri, iş
yaşamınızda size kolaylık sağlayacaktır. Ayrıca mesleğinizle ilgili etik kuralları incelemeniz,
etik anlayışı gelişmiş bir çalışan olarak iş yaşamınızda saygı görmenizi sağlayacaktır.

Kurumuz size mesleğinizin tanımı, kapsamı, tarihsel süreci, iş yaşamındaki yeri,
ülkemizdeki ve uluslararası etik kuralları anlatılmıştır. Bu araştırma sizi, halkla ilişkiler
alanının bilimsel değerlerine saygılı, mesleğinin gereklerine hâkim bir çalışan olma isteğine
yönlendirecektir.
İş hayatında çalışanlar arasında yaşanan problemlerin bir kısmının yetki ve sorumluluk
karmaşasından kaynaklandığı bilinmektedir. Bu modül ile siz, yetki ve sorumluluklarını
bilen, örgüt içindeki pozisyonunun gereklerini kavrayarak görev ve sorumluluklarına uyan
bir çalışan olmanın öneminin farkına varacaksınız.

Güncel Kurs Duyurularına Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Halkla İlişkiler Uzmanının Görevleri

  • Çalıştığı kurumu tanıtıcı raporlar, haber bültenleri, resimli broşürler hazırlar,
  • Kurumun çalışmalarının ve etkinlik alanlarının basın, radyo ve televizyon aracılığı ile halka tanıtılmasını saÄŸlar,
  • Konferans, seminer, sergi, basın toplantısı, yıldönümü gibi kültürel ve sosyal etkinlikleri düzenler,
  • Yöneticilerin konuÅŸma ve yazışmalarını inceler,
  • Kurumla ilgili izlenimleri takip ederek kurumun daha iyi tanıtılmasını ve saygınlığının artırılmasını saÄŸlayacak çalışmalar yapar.

 

Halkla İlişkiler İstihdam Alanları

Halkla İlişkiler Eğitimi ve Sertifikası alan kişiler;

  • Kamu kuruluÅŸları, 
  • özel sektörde turizm, gıdaya, eÄŸitim, saÄŸlık sektöründe çalışabilirler.
  • Herhangi bir kurum içerisinde, 
  • Ä°letiÅŸim uzmanı,
  • Reklam ve halkla iliÅŸkiler sorumlusu,
  • Kurumsal iletiÅŸim sorumlusu,
  • Marka yöneticisi,
  • Pazarlama iletiÅŸimi koordinatörü gibi unvanlarla çalışabilirler.
  • Reklam ajansı,
  • Halkla iliÅŸkiler ajansı,
  • Medya planlama ÅŸirketi,
  • Dijital iletiÅŸim ajansı
  • Stratejik planlama,
  • Pazar ve tüketici araÅŸtırmaları,
  • Medya planlama ve satın alma,
  • Müşteri iliÅŸkileri gibi alanlarda piyasaya dışarıdan hizmet verebilirler.

 

Kurs İçeriği

Halkla İlişkiler Kursu Sertifika Programımız toplam 120 saat olup, kurs içeriği aşağıdaki gibidir.

  • Halkla Ä°liÅŸkilerde Planlama ve Bütçelendirme Süreci
    • Halkla iliÅŸkiler temel kavramı/nitelikleri
    • Reklam ve halkla iliÅŸkiler
    • Propaganda ve halkla iliÅŸkiler
    • Lobicilik ve halkla iliÅŸkiler
    • Hedef kitlelerin amaçlarının Tespiti
    • Faaliyet ve iletiÅŸim programının hazırlanması, deÄŸerlendirilmesi ve uyguluma planının yapılması
    • Bütçeler- masraflar
  • Kurumsal Ä°tibar Yönetimi
    • Kurumsal konumlandırma
    • Kriz Ä°letiÅŸimi yönetimi
    • DeÄŸiÅŸim yönetimi ve iç iletiÅŸim
    • Kurumsal sosyal sorumluluk iletiÅŸimi
    • Toplumsal çevre iliÅŸkileri yönetimi lider iletiÅŸimi
    • Kurumsal sözcülüğün baÅŸarılı bir ÅŸekilde oluÅŸturulması
    • DoÄŸru mesaj, DoÄŸru Ä°maj
  • Medya Ä°liÅŸkileri Yönetimi
    • Medya dediÄŸimiz Nedir? Medya Neden bu kadar önemli?
    • Medya ile iliÅŸkilerden ne anlıyoruz? Ä°liÅŸki mi? Ä°letiÅŸim mi?
    • Medya tarafında hayat nasıl akıyor?
    • Türk medyasının yapısı ve özellikleri, dünya medyasından farklılıkları
    • Güncel geliÅŸmeler
    • Medya ile Ä°yi iliÅŸkiler nasıl yapılandırılır?
    • Medya iliÅŸkilerinde dikkat edilmesi gereken noktalar
    • Ä°yi bir medya stratejisi nasıl hazırlanır, neler olmalıdır?
    • BaÅŸarılı uygulamalardan örnekler
  • KiÅŸisel Marka Yönetimi
    • Marka ve pazarlama kavramlarının netleÅŸtirilmesi
    • Örnek "marka" çalışması
    • Markamızı konumlandırmak ve ifade etmek
    • Hedef kitleye ulaÅŸmak için doÄŸru stratejiyi kurmak
    • Markamızı güçlendirmek ve zenginleÅŸtirmek
    • Güncel pazarlama tekniklerinin kiÅŸisel markamıza uyarlanması
    • Ä°letiÅŸimde renk, giyim ve etiketin önemi
    • Ä°letiÅŸimde kültürel farklılıklar
    • Markanın devamlılığı için iletiÅŸim
  • Müşteri çeÅŸitleri
    • Hedefe uygun halkla iliÅŸkiler planlaması
    • Davranış ÅŸekilleri
    • DeÄŸer yargılar
    • Motivasyon
    • Yüz yüze iliÅŸkiler
    • Telefonda konuÅŸma
  • Halkla Ä°liÅŸkiler Alanında BaÅŸarılı Bir Kariyer
    • Nereden baÅŸlamalı? Nereye doÄŸru nasıl adımlar atmalı?
    • BaÅŸarılı bir kariyere giden yolda bekleyen sürprizler, yerine getirilmesi gereken olmazsa olmazlar…

Kimler Katılabilir

- En az lise seviyesinde diploma sahibi olanlar,
- Halkla İlişkiler Sertifikası almak isteyenler,
- Halkla Ä°liÅŸkiler konusunda kendini geliÅŸtirmek isteyenler.

Gerekli Belgeler

- Öğrenim Belgesi (En az lise seviyesinde)
- Nüfus cüzdanı fotokopisi
- İki adet vesikalık fotoğraf

Önkayıt

Hukuksal

Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Madde 246;

İş yerlerinde, alanlarında meslekî eğitim görmüş olanlar istihdam edilir.

Kanun’a göre istihdam edilenlerin meslekî ve teknik orta öğretim diploması, sertifika ile kurs bitirme, kalfalık, ustalık, iş yeri açma belgelerinden en az birine sahip olmaları gerekir. Yapacağı işe uygun meslekî eğitim aldıklarını belgelendirmeyenler istihdam edilmezler. İş yeri sahipleri, istihdam edecekleri kişilerden, yapacakları iş ile ilgili meslekî eğitim aldığını gösterir belgeyi istemek zorundadır.

Sorular

Güncelleniyor...

Sertifikamız

 

DiÄŸer

- Ankara Halkla Ä°liÅŸkiler Kursu
- Ä°stanbul Halkla Ä°liÅŸkiler Kursu
- Ankara Halkla İlişkiler Sertifikası
- İstanbul Halkla İlişkiler Sertifikası
- Ankara Halkla İlişkiler Kursu Sertifika Programı
- İstanbul Halkla İlişkiler Kursu Sertifika Programı